Push up board – Kopen, informatie en handig schema!

Push up board -

Voor het laatste geüpdate op januari 28, 2022 door Jordy.

De push up board. Eén van de nieuwere uitvinden op het gebied van fitnessapparatuur. Het concept is vrij simpel: een bord waarop je push ups kan uitvoeren. Het klinkt haast te simpel om waar te zijn, maar het concept slaat zeker aan. Zo zijn ook wij ervan overtuigd dat het best wel een handig hebbeding kan zijn, voor in huis.

Of deze na een paar keer gebruiken in de hoek van de schuur belandt? Dat is toch echt aan jou. Maar we vertellen je graag hoe je het meeste uit een push up board kan halen. Het is namelijk veelzijdiger dan je denkt!

via GIPHY

Push up board, kopen of niet?

Laten we eerlijkheid vooropstellen. Een push up board is gemaakt voor het trainen van de armen, rug en borst. Dit betekent dus dat de meeste oefeningen die je kan uitvoeren, met behulp van een opdrukbord, voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam zijn. Betekent dit dat je alleen deze lichaamsdelen met een push up board kan trainen? Nee!

Push up board spiergroepen | Bron: coolgift

Je kan met een push up board ook de andere delen van het lichaam trainen. De naam ‘push up board’ is dan ook best misleidend, want push ups is niet de enige oefening die je op een opdrukplank kan uitvoeren.

Dus, of een push up board het aanschaffen waard is? Wij vinden van wel. En we vertellen je dan ook haarfijn waarom een push up board kopen een bruikbare aankoop is!

  • ✅Je kan het hele lichaam trainen.
  • Praktisch formaat: je kan het overal gebruiken en opbergen.
  • ✅ Makkelijk op te bergen, het weegt namelijk niks én is binnen een handomdraai ingeklapt.
  • Goedkoper dan andere fitnesapparaten.

via GIPHY

Wat de push up board allemaal biedt

Wanneer je een push up board koopt, komt deze met verschillende onderdelen. Op de afbeelding ‘Push up board’, zie precies welke onderdelen er allemaal bij de aankoop meekomen. Op het board zie je uitgelegd in welke noppen, waarin moeten. Het lichaamsonderdeel dat jij wilt trainen, bepaalt de stand van de handvaten.

Eenmaal ingesteld, kan je beginnen met de push ups. Met de meegeleverde onderdelen kan je dus heel jouw bovenlijf contouren.

Push up board | Bron: coolgift

Naast het bovenlijf, kan je ook de rest van het lichaam met het bord trainen. De buikspieren en bovenbeenspieren kunnen, met behulp van extra trainmateriaal, ook getraind worden. Voor het trainen van de buikspieren is niet per se iets extra’s nodig. Je kan met een opdrukbord namelijk prima planken. Je kan hiermee gerichter jouw buikspieren trainen, doordat je niet hoeft na te denken over jouw vorm en positionering.

Voor het trainen van beenspieren en billen kan het board gebruikt worden met een weerstandsband. Deze oefent de juiste druk uit om zo de spieren in het onderlijf aan het werk te zetten.

Er is met een opdrukplank dus voldoende vrijheid en flexibiliteit om het hele lichaam te trainen.

Gebruik

Wat ook zo ideaal is aan een opdrukbord is dat het makkelijk op te bergen is. Ga je trainen? Dan kan je het binnen 60 secondes uit de kast halen en klaarzetten. Het praktische formaat maakt daarbij ook nog eens dat je het board overal kwijt kunt. Je hoeft dus geen hele ruimte te reserveren voor jouw workout.

Klaar met trainen? Je hebt de opdrukplank en bijbehoren wederom binnen 60 secondes schoongemaakt en opgeklapt! Het enige dat je hoeft te doen is naar de opbergkast te lopen.

via GIPHY

Gebruiker

Opdrukken blijft een skill. Dat betekent dat niet iedereen het gebruik van een push up board even makkelijk gaat vinden. Beginners zullen de eerste keren vaak trillend gebruik maken van de opdrukplank. Dat is echter geen limitatie. Alles valt namelijk te leren.

En het handige aan dit bord is dus dat het jou op de juiste manier leert op te drukken. Geleerd van de beste dus ;).

De beste push up boards

En weer even alle eerlijkheid voorop: alle push up boards doen hetzelfde. Het is dus niet nodig om veel geld uit te geven aan een push up board, omdat het van een speciaal merk is. Het voordeel bij opdrukborden is dat ze allemaal in dezelfde uitvoering komen. Ze lijken dus allemaal op elkaar!

Dat betekent dat de enige factoren bij een push up bord kopen, de prijs, levering en beschikbaarheid zijn!

Wanneer je een push up board gaat aanschaffen, raden wij de push up board van vproducts aan. Wat handig aan dit opdrukbord is, is dat het gewoon lekker makkelijk via bol.com te koop is. Daarnaast, is deze ook nog eens erg goedkoop. En natuurlijk wordt deze geleverd met alle toebehoren.

Het enige nadeel is de levering. Je krijgt dit artikel namelijk niet de eerstvolgende dag direct geleverd. Je zal ongeveer 5 dagen moeten wachten op de bezorging van jouw artikel.

Bestel de Vproducts push up board bij deze vertrouwde webshop(s):


Geen zin om te wachten? Haast je dan naar het meest dichtbijzijnde lidl filiaal! Hier kun je namelijk een push up board kopen voor minder dan 20 euro. Ook deze heeft alles dat je nodig hebt voor een fijne training.

En wanneer je daar toch bent, kun je net zo goed even een set weerstandsbanden aanschaffen voor het onderlijf.

Bestel de Lidl push up board bij deze vertrouwde webshop(s):


Als laatste raden wij deze complete opdrukset van Fitsly aan. Deze komt namelijk met fitnessmaterialen om het hele lichaam mee te kunnen trainen. Je hoeft dus niks extra’s aan te schaffen wanneer je het hele lichaam met de opdrukplank wilt trainen.

Bestel de Fitsly push up board bij deze vertrouwde webshop(s):


FULL-BODY push up board schema

1, Push ups – borst, schouders, bovenarmen

Je begint met het doen van 12 reguliere push ups.

Je herhaalt deze set 3 keer, met tussenpozen van 40 secondes.

via GIPHY

2, Pike push up – schouders, bovenrug, triceps

Vervolgens doe je 10 pike push ups.

Je herhaalt deze set 2 keer, met tussenpozen van 30 secondes.

3, Tricep push up – borst, schouders, buik

Daarna is de buurt aan 12 tricep push ups.

Je herhaalt deze set 3 keer, met tussenpozen van 40 secondes.

4, T push up – rug, schouders, buik, billen

Vervolgens doe je 10 t push ups, per arm.

Je herhaalt deze set 2 keer, met tussenpozen van 30 secondes.

5, Plank – buik, schouders, armen, billen

Nu voer je 50 secondes lang de perfecte plank uit.

Je herhaalt dit 3 keer, met tussenpozen van 30 secondes.

via GIPHY

6, Bulgarian split squat – benen, billen, heupen

Nu is de buurt aan 15 bulgarian split squats (per been).

Je herhaalt dit 3 keer, met tussenpozen van 40 secondes.

7, Kick back – benen, billen

Als laatste: 10 kick backs, per been.

Deze laatste oefening voer je 3 keer, met tussenpozen van 40 secondes.

Dus, veel plezier met jouw nieuwe gym buddy!